Právo IT

Jedinečný soubor odborných textů zaměřených na souvislosti legislativy a informačních technologií. Články nabízejí jedinečný vhled do vztahů práva a IT

Spravedlnost v digitálním světě. Odborníci diskutovali možnosti využití umělé inteligence v české justici

Spravedlnost v digitálním světě. Odborníci diskutovali možnosti využití umělé inteligence v české justici

Technologie umělé inteligence (AI) se postupně stávají nástrojem, který je součástí každodenního fungování řady firem i jedinců. Na měnící se podmínky přitom musí adekvátně reagovat nejen byznys, ale také oblasti práva a spravedlnosti.

Využívání vázaných zástupců v kontextu nařízení MiCA
BITCOIN, virtuální měny, dědění

Využívání vázaných zástupců v kontextu nařízení MiCA

Plná účinnost nařízení MiCA[1] a možnost podávání žádostí o udělení povolení poskytovatelů služeb souvisejících s kryptoaktivy (dále v tomto článku jen jako „CASP“ z anglického crypto-asset service provider) se blíží a spolu s postupným přijímáním souvisejících evropských právních předpisů, zejména tzv. regulačních technických standardů doplňujících samotné nařízení MiCA, vyjasňuje Evropský orgán pro cenné papíry a trhy (ESMA) z pozice evropského orgánu dohledu nad finančními trhy EU některé nejasnosti, které v souvislosti s přijetím nařízení MiCA vyvstaly.

Ondřej Gocman
Jak efektivně a legálně kontrolovat zaměstnance při používání firemních IT zařízení

Jak efektivně a legálně kontrolovat zaměstnance při používání firemních IT zařízení

V dnešní digitální éře, kdy je pracovní výkon úzce spjatý s používáním výpočetní techniky, se zaměstnavatelé stále více zabývají otázkou, jak účinně kontrolovat a monitorovat využívání firemních IT zdrojů zaměstnanci. Tento článek nabízí náhled na nejlepší postupy, které zajistí nejen efektivní sledování, ale také dodržení zákonných norem.

Kolektiv autorů
Lze blokovat blokování reklam? Souboj mezi uživateli a provozovateli webů
Změna pravidel pro e-shopy

Lze blokovat blokování reklam? Souboj mezi uživateli a provozovateli webů

Blokování reklamy pomocí nejrůznějších programů či rozšíření prohlížeče je častou pomůckou uživatelů při „surfování“ na internetu. Přínosem pro uživatele je nerušený zážitek. Příjmy z reklam však tvoří základní a mnohdy jediný příjem provozovatele webu. Jak efektivně se weby blokování reklam brání? A je postup obou stran vždy v souladu s právem?

Kolektiv autorů