Crowdfunding a jeho regulace
Crowdfunding neboli též skupinové financování je modelem financování, při kterém větší počet jednotlivců přispívá menším obnosem k cílové částce požadované pro realizaci předmětu financování.
Téma finančního práva pokrývá všechny aspekty vztahů vznikajících v procesu tvorby, rozdělování a používání veřejných prostředků. Články přinášejí přehled o otázkách finančního práva od předních českých odborníků.
Crowdfunding neboli též skupinové financování je modelem financování, při kterém větší počet jednotlivců přispívá menším obnosem k cílové částce požadované pro realizaci předmětu financování.
Daňová kontrola je důležitým nástrojem finančního úřadu pro zajištění správného a úplného výběru daní. Tento článek se zaměřuje na specifika daňové kontroly v České republice, poskytuje konkrétní doporučení pro přípravu na kontrolu a zdůrazňuje význam důkazního břemena, které leží na kontrolovaném subjektu.
Ministerstvo financí oznámilo, že provádění části Smlouvy s Běloruskem bude v období od 1. června 2024 do 31. prosince 2026 přerušeno.
Nově předložený návrh zákona, kterým se mění zákon o distribuci pojištění a zajištění, přináší řadu zásadních změn, které mohou významně ovlivnit český pojistný trh.
V dnešním rozhovoru se zaměříme na klíčové otázky, které trápí mnohé podnikatele – jak se vyhnout nejčastějším chybám v oblasti daní a jak efektivně optimalizovat daňové povinnosti.
Jaký je právní rámec provádění kontroly ze strany živnostenského úřadu dle zákona č. 255/2012 Sb., kontrolní řád? Jaká jsou nejčastější porušení zákona ze strany kontrolovaných osoby a jak postupovat, aby nedošlo k porušení zákona ze strany kontrolované osoby?
S rozšířením moderních technologií se bezhotovostní platby stávají neoddělitelnou součástí našich životů nejen při nákupech na internetu, ale také v kamenných obchodech. Bezhotovostní způsob úhrady je mnohdy preferován i samotnými obchodníky a stále častěji se tak setkáváme se situacemi, kdy je hotovost odmítána a zákazníci nemají jinou možnost, než v daném zařízení zaplatit bezhotovostně. Jak se na tyto situace dívá zákon? A hrozí za neakceptování hotovosti postih?
Dne 1. května 2024 nabyla účinnosti novela AML zákona a na něj navazující vyhlášky. Tyto novely odstartovaly v oblasti praní špinavých peněz záplavu novinek, se kterými se budeme potýkat v následujících letech, a které mají reagovat na překotný rozvoj na poli služeb souvisejících s kryptoaktivy a finančních služeb, a zároveň vyřešit nedostatky stávající úpravy. Shrnuli jsme pro vás chronologicky vše, co o nové úpravě AML potřebujete vědět.
Dne 29. května 2024 schválil Senát Parlamentu České republiky návrh zákona, kterým se mění zákon č. 240/2013 Sb., o investičních společnostech a investičních fondech, ve znění pozdějších předpisů (dále jen jako „ZISIF“), a další související zákony. Přestože největší pozornost upoutala přísnější úprava notoricky známých alternativních fondů fungujících podle § 15 ZISIF, zajímavých novinek přináší novela mnohem více.
Účetní jednotky mají nově možnost vést účetnictví v cizí měně, je-li pro ně tzv. funkční měnou. Proč by se měla účetní jednotka pro změnu měny rozhodnout?
Přeměny obchodních společností představují klíčový nástroj při restrukturalizacích či „výstavbách“ holdingových struktur. Přeměny často směřují k optimalizaci provozu holdingů a zlepšení jejich celkové finanční výkonnosti.
K 1. 1. 2024 dochází ke změnám limitů sloužícím k určení nadlimitní veřejné zakázky. Národní limity pro veřejné zakázky malého rozsahu na dodávky a služby (2 000 000 Kč) a stavební práce (6 000 000 Kč) zůstávají nadále beze změny dle aktuální zákonné úpravy.
Klasický příklad: Samoobslužné pokladny. Mělo by být pro zaměstnavatele výhodnější provozovat samoobslužnou, resp. automatickou pokladnu nebo zaměstnávat lidského pokladního? Jsou dobře domyšleny důsledky první varianty? Jak to souvisí s uvalením zvláštní daně na práci autonomních strojů? Pojďme bádat.
Daňový (či ozdravný) balíček[1] přináší řadu změn, které se dotknou nás všech, a to ať už ve sféře osobní či podnikatelské. Daňový balíček otevřel i řadu diskusí o dalších daňových zátěžích, které aktuálně na české daňové poplatníky nedopadají, ale které budou předmětem navazujících politických debat. Jaké bude mít ozdravný balíček dopady a proč mohou právě nástroje sloužící ke správě majetku představovat potenciální řešení, si představíme v tomto článku.
Povinnost zveřejnění účetní závěrky ukládá § 66 zákona o veřejných rejstřících č. 304/2013 Sb. a § 21a zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů.