ochrana osobních údajů

Právní nástrahy e-commerce a jak se jim vyhnout
Změna pravidel pro e-shopy

Právní nástrahy e-commerce a jak se jim vyhnout

Pokud jste se rozhodli podnikat v e-commerce, stojíte před mnoha právními nástrahami, které je nutné pečlivě ohlídat. Legislativa, jíž se provozovatelé e-shopů musí řídit, zahrnuje například všeobecné obchodní podmínky, reklamační řád, GDPR, autorská práva k fotkám produktů, nastavení lišty cookies, smlouvy s dodavateli a obchodními partnery a mnoho dalších. Ať už plánujete provozovat malý e-shop nebo velký internetový obchod, je důležité znát všechny právní aspekty spojené s e-commerce.

Zavedení a provozování kamerového systému – na co myslet?
Kamerový systém, sledování

Zavedení a provozování kamerového systému – na co myslet?

S tím, že jsou lidé i mnohé prostory kamerově monitorovány, se v běžném životě setkáváme dnes a denně. Ať už je tomu tak v administrativních budovách, v obchodních centrech, dopravních prostředcích, v zaměstnání, u vchodu do obytného domu či u garážových dveří souseda, kamerové monitorovací systémy jsou všudypřítomnou a téměř nevyhnutelnou realitou dnešní doby.

Kolektiv autorů
QR kód jako osobní údaj

QR kód jako osobní údaj

Soudní dvůr Evropské unie v závěru roku 2023 rozhodl ve dvou řízeních o předběžných otázce ve věci výkladu rozsahu pojmu „zpracování osobních údajů“ a implicitně tedy též v otázce věcné působnosti Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen „GDPR“).

Souhlas zákazníka se zpracováním osobních údajů: Kdy je a kdy není potřeba?

Souhlas zákazníka se zpracováním osobních údajů: Kdy je a kdy není potřeba?

Máte v objednávkovém formuláři na svém e-shopu nebo v aplikaci sdělení „souhlasím s obchodními podmínkami a zpracováním osobních údajů“? Možná netušíte, že tím porušujete GDPR. V tomto článku se dozvíte, proč obecný souhlas nepoužívat a jak si texty ve formuláři nastavit správně.