Novinky ze světa sportu: Manchester City bojuje s Premier League, UEFA chrání lidská práva na EURO 2024 a olympiáda přinesla marketingové výzvy

Co je nového ve světě sportu? Kdo vede právní bitvu kvůli finančním předpisům a jaká důležitá pravidla přinášejí letní olympijské hry v Paříži, které začínají už tento týden? To vše a mnohem více se můžete dozvědět v našem přehledu novinek ze světa sportovního práva.

advokátka, Aegis Law, advokátní kancelář, s.r.o.

Manchester City vs. Premier League: Právní bitva o finanční předpisy

Manchester City zahájil řízení proti Premier League, jehož předmětem je přezkum předpisů týkajících se se transakcí se spřízněnými subjekty. Tento krok je reakcí na pravidla známá jako Associated Party Transaction Rules (APT), která omezují možnosti klubů sjednávat velké sponzorské smlouvy s podniky, které vlastní, nebo s nimiž jsou jinak spojeny. City tvrdí, že tato pravidla jsou diskriminační a nespravedlivá a usiluje o jejich zrušení a náhradu škod za ztráty způsobené těmito omezeními. Tvrdí, že pravidla byla přijata s cílem zabránit jejich úspěchu a představují „tyranii většiny“. Kromě toho se klub domnívá, že tato pravidla nesou známky diskriminace vůči vlastníkům s původem z oblasti Perského zálivu.

Pokud by City ve svém případu uspěl, mohlo by to vést k zásadním změnám ve finančních pravidlech Premier League a ovlivnit způsob řízení financí v anglickém fotbale.

Více informací zde.

EURO 2024: Nový mechanismus pro stížnosti na porušování lidských práv

UEFA představila online platformu pro podávání stížností na porušování lidských práv během turnaje EURO 2024. Tento krok má zajistit rychlé řešení a odpověď na problémy týkající se práv fanoušků, sportovců, ale třeba pracovníků, kteří se na organizaci turnaje podílejí. Samotný mechanismus pak zahrnuje anonymní podávání stížností a spolupráci s nezávislou advokátní kanceláří. Ačkoli byla iniciativa zavedena poměrně pozdě, tj. až po začátku turnaje, představuje významný pokrok v ochraně lidských práv na sportovních akcích.

Více informací naleznete zde.

Olympiáda - na co si dát pozor?

Letní olympijské hry v Paříži jsou již za námi, ale v této souvislosti je potřeba si připomenout omezení obsažená v článku 40 Olympijské charty, která se pojí s marketingovou propagací právě během olympiády.

Toto pravidlo totiž zajišťuje, že sportovci nemohou využívat své účasti na hrách k osobnímu komerčnímu zisku mimo schválené olympijské sponzory. Cílem je ochrana olympijské značky a oficiálních olympijských partnerů.

Pro větší přehlednost tak vydal Mezinárodní olympijský výbor Manuál k pravidlu 40 pro Olympijské hry v Paříži 2024, který poskytuje pokyny a konkrétní příklady povolených a zakázaných činností a zároveň vysvětluje proces žádostí o výjimky.

Text manuálů naleznete zde.


Článek byl republikován z newsletteru Aegis Law.


Hodnocení článku
0%
Pro hodnocení článku musíte být přihlášen/a

Diskuze k článku ()

Pro přidání komentáře musíte být přihlášen/a

Související články