Vydána Digitální a informační agenturou v intencích zákona č. 111/ /2009 Sb., o základních registrech, upravuje požadavky na obsah, strukturu a další náležitosti žádosti o zápis vzniku oprávnění k zastupování, zápis změny oprávnění k zastupování a zápis zániku oprávnění k zastupování podle § 52e odst. 9 uvedeného zákona, způsob vedení evidence agendy při vyřizování žádosti o zápis oprávnění k zastupování a rozsah a dobu uchovávání údajů souvisejících s žádostí o zápis oprávnění k zastupování.
Jak DIA stručněji shrnuje, vyhláška stanovuje náležitosti žádostí o zápis oprávnění k zastupování do Informačního systému oprávnění k zastupování, které je možné podávat prostřednictvím kontaktních míst veřejné správy, uchovávání těchto žádostí, a nakonec náležitosti vedení evidence této agendy.
Důvodová zpráva pak blíže popisuje, že nedávní novela zákona o základních registrech zavedla do právního řádu tzv. Registr zastupování, který má umožnit uživatelům některých služeb veřejné správy jejich realizaci i na základě v tomto registru evidovaného oprávnění k zastupování. Vyhláška má přitom stanovit bližší podmínky pro podání žádostí o zápis oprávnění k zastupování prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy.
Diskuze k článku ()