Procentní sleva musí vycházet z nejnižší ceny

Sleva z ceny uvedená v reklamním sdělení musí být vypočítávána na základě nejnižší ceny v posledních 30 dnech

Foto: Fotolia

Německé sdružení spotřebitelů zpochybňuje před německým soudem způsob, jakým diskontní řetězec Aldi Süd ve svých týdenních akčních letácích propaguje prostřednictvím slev nebo „cenových hitů“, například banány nebo ananasy.

Podle uvedeného sdružení nemůže Aldi slevu uvedenou v reklamním sdělení vypočítávat na základě ceny bezprostředně předcházející akční nabídce (v prvním případě 1,69 eur), ale v souladu s unijním právem[1] by tak měl činit na základě nejnižší ceny uplatňované během posledních 30 dnů (v prvním případě 1,29 eur; tato cena je přitom totožná s údajně „sníženou“ cenou). Nestačí nejnižší cenu za posledních 30 dnů pouze uvést ve sdělení. Tytéž úvahy platí pro označení ceny za „cenový hit“. 

Německý soud se v této souvislosti obrátil na Soudní dvůr s dotazy. 

Soudní dvůr na ně odpovídá, že sleva z ceny, která je oznamována obchodníkem v procentní výši nebo ve formě reklamního sdělení, které má zdůraznit výhodnost cenové nabídky, musí být určena na základě nejnižší ceny, kterou obchodník uplatňoval během období alespoň 30 dnů před uplatněním slevy.  

Obchodníci tedy nemohou spotřebitele uvádět v omyl tím, že zvýší cenu uplatňovanou před oznámením slevy, a inzerují tak jejich nepravdivou výši.


Převzato z tiskové zprávy Evropského soudního dvora

Celý text rozsudku ve věci C-330/23

[1] Směrnice Evropského parlamentu a Rady 98/6/ES ze dne 16. února 1998 o ochraně spotřebitelů při označování cen výrobků nabízených spotřebiteli ve znění směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/2161 ze dne 27. listopadu 2019.

Hodnocení článku
100%
Pro hodnocení článku musíte být přihlášen/a

Diskuze k článku ()

Pro přidání komentáře musíte být přihlášen/a

Související články

Další články