Temu čelí v EU stížnosti ze strany organizací na ochranu spotřebitelů

Brusel 16. května (ČTK) - Čínský internetový obchod s levnou módou Temu čelí v Evropské unii stížnosti ze strany organizací na ochranu spotřebitelů, podle kterých Temu spotřebitele dostatečně nechrání a používá manipulativní praktiky.

Česká tisková kancelář
Reklamace
Foto: Fotolia

Evropská spotřebitelská organizace BEUC dnes oznámila, že stížnost předložila Evropské komisi (EK). Dodala, že stejnou stížnost předložilo příslušným národním úřadům 17 jejich členů, včetně české organizace dTest.

Organizace BEUC tvrdí, že obchod Temu často neposkytuje spotřebitelům klíčové informace o prodejcích, kteří nabízejí zboží prostřednictvím jeho platformy. Za nedostatečné považuje rovněž informace o tom, na jakém základě obchod nabízené zboží doporučuje. Temu navíc podle BEUC používá manipulativní praktiky, které mají přimět spotřebitele, aby utratili více peněz, než původně plánovali.

Organizace se domnívá, že obchod tím porušuje unijní nařízení o digitálních službách (DSA) a že by ho příslušné úřady měly začít vyšetřovat. "Chceme si posvítit na řadu nezákonných praktik, které neberou zřetel na zájmy spotřebitelů a které musejí úřady omezit," uvedla generální ředitelka BEUC Monique Goyensová.

Obchod Temu začal v EU působit zhruba před rokem a zažívá na unijním trhu silný růst. V současnosti ho v EU alespoň jednou měsíčně používá přes 75 milionů lidí.

Obchod podle agentury Reuters uvedl, že aktivně upravuje své služby, aby je přizpůsobil místním zvyklostem a preferencím, a že je odhodlán plně dodržovat zákony a předpisy na trzích, kde působí. "Stížnost BEUC bereme velmi vážně a důsledně ji prostudujeme," dodal.

Hodnocení článku
0%
Pro hodnocení článku musíte být přihlášen/a

Diskuze k článku ()

Pro přidání komentáře musíte být přihlášen/a

Související články

Další články