Soutěžní podmínky jako právní základ soutěže
Klíčové je jasné, srozumitelné a transparentní nastavení soutěžních podmínek. Měly by upravovat alespoň tyto oblasti:
1. Podmínky účasti:
Jasně specifikujte, kdo se může soutěže účastnit. Uveďte, zda je účast podmíněna nákupem zboží či služby.
2. Mechanismus soutěže:
Popište způsob zapojení do soutěže, například registraci, splnění úkolu či zakoupení zboží nebo služby.
3. Identifikace pořadatele:
Podmínky musí obsahovat údaje o pořadateli (název, sídlo, IČO) a kontaktní údaje.
4. Pravidla soutěže:
Stanovte časové období soutěže, popište výhry, způsob výběru výherců. Zmiňte případné výhrady, jako je omezený počet výher či dodání náhradní výhry.
5. Práva a povinnosti soutěžících:
Popište zvláštní povinnosti soutěžících. Rovněž lze vymezit situace, kdy může být soutěžící diskvalifikován (např. při podvodném jednání).
6. Práva a povinnosti pořadatele:
Nezapomeňte si vyhradit oprávnění řešit sporné situace. Dále je možné upravit právo pořadatele měnit pravidla soutěže s předchozím oznámením.
7. Ochrana osobních údajů:
Nezapomeňte na poučení o zpracování osobních údajů v souladu s GDPR.
Doporučení pro pořadatele
Soutěžní podmínky musí být veřejně dostupné po celou dobu soutěže, typicky na webových stránkách pořadatele. Před zahájením soutěže si zkontrolujte, zda podmínky neumožňují dvojí výklad, a zda jste neopomenuli některou z krajních situací.
Správné pořádání (nejen) vánočních a silvestrovských soutěží je základem pro úspěšný marketing i pro udržení důvěry a spokojenosti zákazníků.
Diskuze k článku ()