Změna u pojistného u dohod o provedení práce

Došlo první den prázdnin k zásadním změnám týkajícím se pojistného u dohod o provedení práce? Jaké další povinnosti má nově zaměstnavatel ohledně dohodářů?

Accountant, bnt attorneys-at-law s.r.o., pavlina.vasova@bnt.eu
Práce, zaměstnání.
Foto: Fotolia

Od 1. 7. 2024 došlo ke změně právní úpravy u dohod o provedení práce, a to tak, že se ruší úprava zavedená tzv. konsolidačním balíčkem, která měla nabýt účinnosti od 1. 7. 2024. Odvod pojistného u dohod o provedení práce se tedy i po 1. 7. 2024 bude řídit stávajícími předpisy. Nově se však zavádí registrační a informační povinnost zaměstnavatele u dohod o provedení práce. Ke změně v odvodu pojistného by mělo dojít až od 1. 1. 2025.

Zaměstnavatel nahlásí nástup nového zaměstnance na DPP na ČSSZ s měsíčním výkazem do 20. dne následujícího měsíce. U stávajících (dosud neoznámených) zaměstnanců je třeba splnit oznamovací povinnost do 20. 8. 2024. Nástup i skončení dohody lze podat elektronicky formulářem Oznámení o nástupu do zaměstnání (o skončení zaměstnání). Pokud není zaměstnavatel registrován u ČSSZ, je povinen se přihlásit do registru zaměstnavatelů do 30. 7. 2024.

Zaměstnavatelé budou dále zasílat jednotlivě za všechny zaměstnance, se kterými mají uzavřenou dohodu o provedení práce, nový měsíční elektronický výkaz příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem. Týká se i zaměstnanců, u kterých nevznikla účast na pojištění a těch, kteří v daném měsíci neměli žádný příjem.

Tento výkaz (za každého zaměstnance na DPP) by měl obsahovat jméno a příjmení zaměstnance, rodné číslo, zdravotní pojišťovnu, nástup a skončení zaměstnání a výši příjmu za daný měsíc.


Zdroj: CSSZ, zákon č. 163/2024 Sb.

Hodnocení článku
0%
Pro hodnocení článku musíte být přihlášen/a

Diskuze k článku ()

Pro přidání komentáře musíte být přihlášen/a

Související články

Další články