Tato relativně rozsáhlá novela o více než sedmi desítkách změnových bodů byla Ministerstvem dopravy připravena v návaznosti na novelu zákona o dráhách publikovanou ve Sbírce zákonů pod č. 426/2021 Sb. a účinnou od února tohoto roku. Ta přitom byla zaměřena na implementaci evropských předpisů tzv. technického pilíře čtvrtého železničního balíčku, jehož prostřednictvím Evropská unie sledovala obecný cíl spočívající v revitalizaci železničního sektoru a ve zvýšení jeho konkurenceschopnosti ve srovnání s jinými druhy dopravy.
Uvedená novelizace zákona o dráhách tak byla projevem transpozice evropské směrnice 2016/797 o interoperabilitě železničního systému v Evropské unii a evropské směrnice 2016/798 o bezpečnosti železnic do vnitrostátního českého právního řádu, aktuálně zveřejněnou novelou vyhlášky na ni byla Ministerstvo dopravy na podzákonné úrovni nyní navazuje.
Diskuze k článku ()