Ministerstvo dopravy k této novele o půltuctu změnových bodů přibližuje, že byla připravena z důvodu zajištění plného souladu znění novelizované vyhlášky a jejích příloh s právem EU a se zákonem č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů.
Konkrétně jde o transpozici evropské směrnice 2024/846, kterou se mění směrnice 2006/22/ES o minimálních podmínkách pro provedení nařízení (ES) č. 561/2006 a (EU) č. 165/2014 a směrnice 2002/15/ES, pokud jde o předpisy v sociální oblasti týkající se činností v silniční dopravě.
Jak uvádí důvodová zpráva, jde tedy o zohlednění změn v návaznosti na související unijní předpisy v silniční dopravě, přičemž vyhláška představuje zejména implementaci aktualizovaného systému hodnocení rizika dopravců na základě relativního počtu a závažnosti porušení, kterých se jednotlivý dopravce dopustil a která vyplývají z příslušné související legislativy jak tuzemské, tak evropské.
Diskuze k článku ()