Ministerstvo dopravy, které pro vládu návrh této novely o čtveřici změnových bodů připravilo, stručně přibližuje, že byla přijata za účelem vymezení způsobu stanovení výše odměny za poskytování evropské služby elektronického mýtného.
Důvodová zpráva pak blíže popisuje, že jde o projev provedení nového zmocnění v § 46 odst. 1 ve spojení s § 22c odst. 8 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, přičemž do vnitrostátního právního řádu jsou tímto prováděny rovněž požadavky vyplývající z čl. 7 evropské směrnice 2019/520 o interoperabilitě elektronických systémů pro výběr mýtného a usnadnění přeshraniční výměny informací týkajících se nezaplacení silničních poplatků v Unii.
K evropské službě elektronického mýtného vysvětluje, že jde o soubor činností a služeb, které umožňují snadnou propojitelnost systémů elektronického mýtného v alespoň 4 členských státech Evropské unie a nepřetržité užívání zpoplatněných pozemních komunikací silničním vozidlem ve všech systémech elektronického mýtného v těchto státech. K užívání pozemních komunikací v těchto státech pak postačí jediné elektronické zařízení, a to bez nutnosti přizpůsobovat jeho nastavení jednotlivým systémům elektronického mýtného. Podmínkou je přitom souhrnná úhrada mýtného osobě, která poskytuje evropskou službu elektronického mýtného a elektronické zařízení vydala. Touto osobou je poskytovatel evropské služby elektronického mýtného.
Diskuze k článku ()