Uvedený článek odkazuje na právní úpravu, která je účinná v USA. V České republice není možné vyloučit žáka, který plní povinnou školní docházku, ani ze školy, ani z hodiny.
Škola má jiné možnosti, jak danou situaci řešit. Obecně se může jednat o:
1. Vypracování a realizování plánu pedagogické podpory, jeho následné vyhodnocení a v případě neúčinnosti odeslání na příslušné odborné pracoviště.
2. Vypracování a realizování individuálního výchovného plánu.
3. Intenzivnější zapojení školního poradenského pracoviště.
4. Žádost o spolupráci směřovanou na externí subjekty jako je pedagogicko-psychologická poradna (zde může být nápomocen metodik prevence PPP), na středisko výchovné péče (SVP) a další regionální organizace nabízející podporu školám v této oblasti. V případě závažných projevů poruch chování může školské poradenské zařízení, tj. PPP a speciálně pedagogické centrum, nastavit pro dítě podpůrná opatření, jejichž součástí může být i využití asistenta pedagoga.
5. V případě neochoty rodiče dítěte se závadovým chováním situaci řešit, má škola možnost obrátit se na příslušný OSPOD. OSPOD se však bude situací zabývat pouze ve vztahu k tomuto dítěti a pouze v případě, že bude vyhodnoceno, že se jedná o dítě ohrožené, jak je definuje § 6 zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů. Práce s dítětem v kolektivu a s kolektivem třídy jako takovým je na škole.